Staffanstorps Rotaryklubb har skänkt 25 000 kr till Team Rynkebys insamling till Barncancerfonden. Karina Vidovic överlämnar här Guldsponsor-diplomet till Pelle Nilzén.
Redan i slutet av förra året beslutade Staffanstorps Rotaryklubb att bli Guldsponsor till Team Rynkeby och deras insamling till Barncancerfonden. För att finansiera gåvan på 25 000 kr har klubben arrangerat en cykelorientering i Staffanstorps kommun med omgivningar, som pågår från maj till slutet av september . Hela överskottet av orienteringen kommer att skänkas till Barncancerfonden.
- Att vara Guldsponsor till Team Rynkeby innebär att man skänker 25 000 kr, men vi siktar på att kunna bidra med det dubbla, säger Pelle Nilzén. För närvarande är vi på god väg dit tack vare generösa sponsorer och aktiva motionärer som köpt en eller flera kartor till cykelorienteringen.
Kartorna, som kostar 125 eller 200 kr (familjekarta), säljs hos Staffanstorps Cykelaffär, Bikefix, Energicenter, Returhuset och Sportringen. De som deltagit i orienteringen och lämnat in rätta svar är med i ett lotteri med mycket fina vinster. Alla vinster är skänkta av generösa sponsorer (se "Våra sponsorer" och "Cykla mot Cancer/Vinstlista" här på hemsidan) och det totala värdet av vinsterna i lotteriet ligger på ca 60 000 kr.
- Vi är mycket glada för det fantastiska gensvar vi har fått för både orienteringen och insamlingen till Barncancerfonden, säger Pelle. Vi har också haft ett mycket fint samarbete med Lunds orienteringsklubb som har hjälpt till att sälja kartor. Sommaren är lång och vi hoppas naturligtvis att ännu fler tar chansen att ta cykelturer i våra vackra omgivningar och samtidigt bidra till cancerforskningen.