Posted on dec 20, 2018
I samband terminsavslutningen före jul delade Staffanstorps Rotaryklubb ut utmärkelsen Skolans bästa kompis till tre välförtjänta niondeklassare vid Staffanstorps tre högstadieskolor.
Den mångåriga traditionen fungerar så att eleverna vid de tre högstadieskolorna, precis som vid stora film- och idrottsgalor, först nominerar ett antal kandidater från den nionde  årskursen. Av dessa utses sedan en vinnare på varje skola.

Eleverna som nomineras ska uppfylla vissa kriterier:
De ska bidra till en positiv stämning i klassen, möta sina klasskamrater med respekt och medkänsla och våga stå för sina åsikter. De ska vara goda förebilder för sina klasskamrater och för de yngre eleverna genom att motverka och ta avstånd från kränkande behandling.
och de ska vara ett positivt ansikte utåt för skolan och ha en sund livsstil.
De 14 elever, som i år hade nominerats, belönades med biobiljetter och diplom. Av dessa utsågs sedan tre vinnare, som förutom äran, även fick 2500 kr.
Och vinnarna är: David Kvist, Hagalidskolan, Johanna Hultgren, Hjärupslundsskolan samt Christopher Sörensen, Baldersskolan. Stort grattis och lycka till i framtiden!
Vinnarna, tillsammans med sina rektorer, bjuds under våren in till en lunch på Staffanstorps Gästis, där de får berätta om sina intressen och framtidsplaner samt redovisa vad de tänker använda prispengarna till.