Varje år arrangerar Staffanstorps Rotaryklubb en konsert för att stödja ungdomsverksamhet i kommunen. I år var det ortens judoklubb som stod som mottagare.
Det fanns inte många lediga platser i S:t Staffans församlingsgård då publiken, som köpt biljett till konserten med Z Big Band, hade bänkat sig.
Det rutinerade bandet med Roger Berg som ledare bjöd på svängig jazz ur en bred repertoar. Publiken fick bl a lyssna till låtar av Duke Ellington och Count Basie men även ett swingarrangemang av Beatles välkända ”All my loving”.

Solisterna, Elinore Uvemark tillsammans med dottern Saga, bjöd på skönsång mellan de instrumentala styckena. Roger Bergs trumsolon med tungt driv lämnade ingen oberörd.

Överskottet av konserten blev hela 30 000 kr. Detta har nu överlämnats till Staffanstorps Judoklubb, representerad av Rickard Appelin, i samband med ett lunchmöte på Gästis.

Staffanstorps Judoklubb, som har ca 300 medlemmar, bedriver både motions- och tävlingsverksamhet. De yngsta medlemmarna är bara 5 år och går på judolekis.

I klubben får även barn och ungdomar med funktionsvariationer ta sin rättmätiga plats. Man har bl a en träningsgrupp som kallas Anpassad judo. Judoklubben har också varit medarrangör till Paralympics i Malmö, där flera klubbmedlemmar har placerat sig i toppen av resultatlistorna.

Varje år i november arrangeras Staffanstorps Judogames, en av Sveriges största judotävlingar.