Posted on jan 10, 2019
Vid årets första möte den 10 januari belönades Karin Nilsson och Olle Svensson med utmärkelsen Paul Harris Fellow.

Karin Nilsson får sin PHF för sina insatser att utveckla Uppåkra Arkeologiska Center.
Att sprida medvetenheten om Uppåkras storhet till en bred allmänhet har stor betydelse för att sätta Staffanstorp på kartan. Hon har i detta sammanhang också gett utrymme för profilering av Rotary och vidare har hennes smittande entusiasm fått ett flertal rotarianer att på olika sätt engagera sig i Uppåkra-projektet.

Olle Svensson får en PHF för stort visat engagemang i och för Rotary.
Trots att han bor långt borta har han ofta besökt klubben och är nu åter igen engagerad i styrelsen. Han visar också ett engagemang utöver vad som är nödvändigt genom att flitigt besöka e-klubben och bidrar därigenom regelbundet ekonomiskt till e-klubbens vattenprojekt, bl a bygge av 11 brunnar i Jordanien.

Karin Nilsson, president Gert Åkesson och Olle Svensson.