Staffanstorps Rotaryklubb har fått en ny president. I samband med det sista veckomötet före sommaruppehållet överlämnade avgående president Elisabeth Lindhe kedja, klubba och nyckel till Göran Hobroh.

Elisabeth menade att hennes tid som president varit ett händelserikt år med många aktiviteter, t ex cykelorientering till förmån för Rädda Barnen och Läkare utan gränser, bussutflykt för seniorer, IT-utbildning för seniorer, föredrag på Trivselpunkten, etablering av ett insektshotell i samarbete med kommunen mm.

Göran tackade för förtroendet och refererade till Rotarys motto: Service above self. Det kommande rotaryåret 2023-24 är också ett jubileumsår. Klubben bildades nämligen för 50 år sedan, i oktober 1973, och det kommer naturligtvis att prägla verksamheten. Närmast på programmet står en jubileumskonsert i S:t Staffans församlingsgård med Josefin Björk Werner Swing Orchestra söndagen den 24 september. Fler aktiviteter är att vänta vilka bl annat kommer att annonseras på klubbens hemsida