President Johannes Eriksson (mitten) har belönat Hans Erlandsson och Åke Möller med PHF med en resp två safirer för sina insatser för klubben och Rotary.
Motiveringar:

Hans Erlandsson för sitt starka och mycket generösa engagemang för Rotarys verksamhet, i synnerhet för ungdomar. Hans har deltagit i styrelsearbetet under många år, varit president 2012-2013 och har numera återkommit till styrelsen i rollen som skattmästare. Hans har genom sitt företag HE Management AB donerat hela 52 000,- kr till klubben att användas i samverkan med andra aktörer i Staffanstorp för att främja meningsfull sysselsättning och föreningsliv för ungdomar som (kanske)saknar sådana traditioner och förutsättningar. Han tilldelas nu en PHF med safir.

Åke Möller för långvarigt och stort engagemang för Rotary. När Åke från Burlöv-Karstorp RK kom till vår klubb 2009 fick vi en medlem som var beredd att ta tag i det mesta, och dessutom få det genomfört! Han är nu inne på sitt sjunde raka och, åtminstone för tillfället, sista år i styrelsen. Men Åke slår sig inte till ro för det utan är fortsatt mycket engagerad. Åke fick en PHF-utmärkelse i Burlöv-Karstorp år 2000 en PHF med en safir 2009. Nu tilldelas han för sin gärning och sitt starka engagemang en PHF med två safirer.