Rotarys cykelorientering Cykla mot Cancer har fått en ny guldsponsor! För Mathias Jönsson, ägare till Staffanstorps Cykelaffär, var det självklart att stödja insamlingen till Barncancerfonden.

Foto: Staffanstorps Cykelaffär
- Intresset för cykling har ökat enormt under pandemin, säger Mathias, och det är helt rätt i tid att arrangera en cykelorientering i sommar. Vi kommer att sälja tävlingsformulär fr o m juni månad och när du har cyklat och svarat på frågorna, lämnar du in dina svar till oss. Du kan bl a vinna cykelhjälmar från oss i prisläget 699-1099 kr/st. Och du betalar bara 125 kr för att delta samtidigt som du bidrar till forskningen mot cancer, eftersom hela behållningen oavkortat går till Barncancerfonden.

Staffanstorps Rotaryklubb samarbetar i detta projekt med Team Rynkeby - God Morgon Lund, som samlar in pengar till barn med allvarliga sjukdomar.

Staffanstorps Cykelaffär och Bikefix i Genarp kommer att sälja tävlingsformulär. Eventuellt tillkommer fler försäljningsställen.