Vänstra bilden: DG Ulf Bingsgård, Conny Lindhe, Bo Polsten och president Lars-Göran Karlsson. Högra bilden: Lars-Göran Karlsson överlämnar PHF-utmärkelsen till Britt-Marie Johansson.

Bo Polsten, Britt-Marie Johansson och Conny Lindhe belönas för sina insatser av Staffanstorps Rotaryklubb och tilldelas utmärkelsen Paul Harris fellow*.

Bo Polsten får utmärkelsen för sina insatser för kulturen i Staffanstorp. Han har varit initiativtagare till Staffanstorps Konsthall som invigdes 1996, mångårig och drivande ordförande i Kultur- & Fritidsnämnden, ordförande i Konstrådet i Staffanstorps Kommun och inte minst ordförande och drivkraft under många år i Theodor Jönssons Stiftelse i Esarp. Där han fört en enveten, men fruktlös kamp mot Staffanstorps Kommun för att bevara Stiftelsen med utställningar och konstnärshem.

Britt-Marie Johansson har under lång tid arbetat med olika plattformar för att erbjuda stöd och hjälp till medmänniskor i behov av detta. Hon är sedan många år ordförande för Rädda Barnen i Staffanstorp, har medverkat i Språkcafé för invandrare liksom cykelskola för invandrare samt ordnat regelbundna föredrag på den sociala mötesplatsen Trivselpunkten.

Conny Lindhe är som person initiativrik och drivande och har gjort viktiga insatser inom flera olika områden. Han har bl a varit engagerad i Bonnamarknaden, dragit igång Kulturnatten och även Konsthallens Vänner i Staffanstorp. Han kom med i Rotary 2014 där han bl a varit president två år i följd och på ett förtjänstfullt sätt arbetat för och framgångsrikt genomfört sammanslagningen av de två staffanstorpsklubbarna.

*) Paul Harris grundade Rotary år 1905 och hedersutmärkelsen Paul Harris Fellow tilldelas personer, som gjort förtjänstfulla insatser i samhället eller inom Rotary.