Vädergudarna visade sig från sin bästa sida då Staffanstorps Rotaryklubb arrangerade en vårutflykt för några av våra äldre kommuninvånare.

Klockan 9.15 var bussen på plats utanför Sockerstans äldreboende i Staffanstorp och förväntansfulla deltagare äntrade bussen. Nästa anhalt var Klöverlyckan i Hjärup.

Målet för dagen var Söderåsens Nationalparks högra punkt - Kopparhatten. Färden gick genom ett grönskande landskap med skira bokskogar och blommande rapsfält. Vår chaufför manövrerade den stora bussen mjukt och säkert och resenärerna njöt av det vackra landskapet.

Efter en kort promenad för att beskåda utsikten över dalen, var det dags för lunch i det fria. City Gross i Staffanstorp hade generöst sponsrat lunchen - rostbiff med potatissallad med rejält tilltagna portioner.

Några besökte Kopparhatten för första gången medan andra hade besökt platsen tidigare. Minnen från tidigare besök, några för 60-70 år sedan, ventilerades.

Besöket avslutades med kaffe och välsmakande tilltugg.

Vid halv fyratiden lämnade vi av våra gäster vid respektive boenden och det var tack och farväl för denna gång. En av gästerna säger: ”Tack för en fin dag. Synd bara att den var så kort.”

En sådan kommentar värmer!